fredag 10 juni 2011

Respekt! Utmattad!





OMG! Jag har haft förmånen att testa på ett brandmanstest och jag som gillar tester och nya saker så jag var "het" på detta så klart!
Upp på löpbandet med fullutrustning på 25 kilo, gå i lutning på 8% med hastigheten 5,5. Och det låter ju inte så märkvärdigt. Men oj, vilken chock! Det var inte alls som jag förväntat mig kan jag säga, vad nonchalant jag varit insåg jag. Detta var det mest fysiskt ansträngande jag gjort på minst 5 år, LÄTT! Helt sjukt! Trots jag tränar mycket cardio som löpning, backträning och annat så var det här något helt annat.
Alla extra kilorna att bära i backen och värmen från kläderna. Värmen steg direkt! Vi hade lite strul med pulsklockan och pulsbandet så jag fick ta av mig alla kläder igen och på igen och redan då började jag känna mig som en disktrasa. Bara att få på sig utrustningen var annorlunda och att bära den men jag kände mig bekväm =). Sen upp på bandet och fokusera. Det var länge sen jag kom upp i en puls som denna. Jag har alltid haft respekt för brandyrket men ännumer nu och brannmän är verkligen tuffa måste jag säga. Jag tyckte ändå det var "roligt" att det var så krävande så jag ska börja gå med lite packning framöver. Jag måste ju lära mig hantera påfrestningar som dessa om jag ska bli specialagent, haha!


Men först andra nöjen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar